دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

آخرین بروزرسانی: 17 خرداد 1402

کانادا یکی از مشهورترین کشورهای جهان است. علاوه بر این که به دلیل زیبایی طبیعی خود شناخته شده است، به دلیل کیفیت آموزشی که به دانشجویان ارائه می دهد نیز محبوب است. هر ساله تعداد بیشماری از دانشجویان به کانادا مهاجرت می کنند تا از تحصیلات عالی در دانشگاه‌های کانادا برخوردار شوند. بسیاری از متقاضیان می‌خواهند بدانند که کدام شهر‌ها از بهترین شهرها برای دانشجویان بین المللی در کانادا باشد.

به یاد داشته باشید که زندگی در یک کشور جدید آسان نیست و مهاجرت تصمیم بزرگی در زندگی است. تنظیم و سازگاری با یک مکان جدید می تواند کمی نگران‌کننده باشد. با این حال دانش و اطلاعات کافی در مورد مقصد مهاجرتی‌تان می تواند کارها را آسان و ساده کند. دانستن هزینه‌های زندگی در کانادا و کدام شهرهای کانادا برای امرار معاش آنها مناسب هستند و غیره برای دانشجویان بسیار حائز اهمیت است. زیرا آنها می توانند تصمیمات شغلی آگاهانه بگیرند. این مقاله را بخوانید تا در مورد بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل بدانید. موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری (MMCF) در تلاش است تا با ارائه مشاوره تخصصی و خدمات متنوع جوابگوی تمامی سوالات شما در زمینه مهاجرت به کانادا باشد.

فهرست مطالب :

رتبه بندی جهانی بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

بر اساس رتبه بندی جهانی (2018)، مونترال نه تنها در کانادا، بلکه در آمریکای شمالی، در میان ده بهترین شهر دانشجویی محبوب در بالاترین جایگاه قرار دارد. پنج شهر برتر کانادا و رتبه بندی QS مربوطه آنها در جدول زیر آورده شده است.

معرفی 5 شهر برتر دانشجو پسند در کانادا

شهرهای کانادا QS Ranking
Montreal مونترال 4
Vancouver ونکوور 17
Toronto تورنتو 13
Ottawa اتاوا 46
Quebec کبک 88

بر اساس عواملی مانند ایمنی، حمل و نقل، فرصت‌های شغلی، بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی و موارد دیگر، بهترین شهرها برای دانشجویان بین المللی در کانادا معرفی شدند. زندگی در این شهرها دانشجویان را با فرهنگ متنوع آشنا می‌نماید و آنها را قادر می سازد تا در فرآیند یادگیری تجربی شرکت کنند و در نتیجه به رشد آنها کمک خواهد نمود.

شهر دانشجویی مونترال Montreal

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

هر ساله حدود 350000 دانشجو برای آموزش با کیفیت به مونترال می روند. این شهر خانه بسیاری از دانشگاه‌های مشهور  مانند دانشگاه مک‌گیل است.، دانشگاه مک‌گیل دارای رتبه جهانی 24 است. این شهر به‌خاطر جشنواره‌ها، نمایش‌های کمدی، و فعالیت‌های فرهنگی غنی‌اش معروف است. زبانی که بیشتر در این شهر صحبت می شود فرانسوی است و پس از آن انگلیسی و زبان های دیگر است. برخی از عواملی که مونترال را به بهترین شهر برای دانشجویان بین المللی در کانادا تبدیل می کند در زیر آورده شده است.

عواملی که مونترال را به یکی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل تبدیل می‌کند

پارامتر‌ها ویژگی‌ها و خصوصیات
سهولت حمل و نقل در شهر مونترال شهر حمل و نقل خوبی دارد که در دسترس و مقرون به صرفه است.

200  مسیر اتوبوس و بیش از 50 ایستگاه مترو وجود دارد.

هزینه یک سفر 3.25 دلار کانادا.

کارت خروج شبانه 5 دلار کانادا هزینه دارد.

بلیط اتوبوس یا کارت Opus را می پذیرد.

دوچرخه های Bixi دانشجویان را قادر می سازد تا از شهر بازدید کنند.

امنیت شهر مونترال هفدهمین شهر امن جهان است
فرصت‌های شغلی در شهر مونترال فرصت‌های شغلی فراوان برای دانشجویان وجود دارد. با این حال، زبان می تواند مانعی برای افرادی باشد که فرانسوی نمی دانند.
دیدگاه دانشجویان از شهر مونترال دانشجویان بر این باورند که مونترال شهری دوستانه و مقرون به صرفه است. چیزی که در مورد این شهر برای آنها برجسته است، فرهنگ، غذا، قومیت و سرگرمی آن است.
هزینه ماهانه زندگی در شهر مونترال اجاره آپارتمان (1 خوابه) – 709-1050 دلار کانادا

سه وعده غذا – 60 دلار کانادا

حمل و نقل – 85 CAD

شهر دانشجویی ونکوور Vancouver

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

ونکوور یکی از گران ترین شهرهای کانادا است. با این حال، رتبه هفدهم را در بین شهرهای دانشجوی پسند در جهان را دارد. این شهر به خاطر زیبایی طبیعی و محیط دلپذیرش شناخته شده است. برخی از عواملی که ونکوور را به یکی از بهترین شهرها برای دانشجویان بین المللی در کانادا تبدیل می کند در زیر ذکر شده است.

عواملی که ونکوور را به یکی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل تبدیل می‌کند

پارامتر‌ها ویژگی‌ها و خصوصیات
تنوع شهر ونکوور انگلیسی، ایرلندی و اسکاتلندی بزرگترین گروه قومی را تشکیل می دهند.
سهولت حمل و نقل شهر ونکوور حمل و نقل سریع (از طریق قطار) – قطارهای سریع

اتوبوس – یک اتوبوس کوهستانی ساحلی خدمات اتوبوس Translink را انجام می دهد

SeaBus – کشتی مسافربری شهر

West Coast Express – خدمات ریلی شهری

امنیت شهر ونکوور ایمنی شخصی در شهر بالاست. جنایاتی مانند تیراندازی، سرقت، قتل بسیار کم است.
فرصتهای شغلی شهر ونکوور این شهر فرصت‌های شغلی فراوانی را برای دانشجویان فراهم می کند. مشاغل متنوع هستند. بسته‌های حقوقی خوب هستند. فضای کار نیز حمایت کننده است.
دیدگاه دانشجویان از شهر ونکوور به گفته دانشجویان، ونکوور یک شهر فرهنگی غنی است که آموزش در سطح جهانی ارائه می دهد. کیفیت زندگی بالاست و فرصت های شغلی زیادی وجود دارد.
هزینه ماهانه زندگی در شهر ونکوور اجاره آپارتمان (1 خوابه) – 1900-3000 دلار کانادا

سه وعده غذا – 80 CAD

حمل و نقل – 109 CAD

شهر دانشجویی تورنتو Toronto

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

17 درصد از دانشجویانی که در دانشگاه های تورنتو تحصیل می کنند از کشورهای خارجی هستند. تورنتو قطب فرهنگی کانادا است که به خاطر بناهای تاریخی، جشنواره های غذا و هنر خود شهرت دارد. این بهترین مکان برای زندگی در کانادا برای دانشجویان بین المللی است. رتبه برتر دانشگاه تورنتو (U of T) است که یک جاذبه بزرگ برای دانشجویان بین المللی است. عوامل زیادی وجود دارد که تورنتو را به سی و چهارمین شهر دانشجو پسند جهان تبدیل می کند که برخی از آنها در زیر آورده شده است.

عواملی که تورنتو را به یکی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل تبدیل می‌کند

پارامتر‌ها ویژگی‌ها و خصوصیات
تنوع شهر تورنتو این چند فرهنگی ترین شهر جهان است. در این شهر به 140 زبان صحبت می شود. هند، چین، بریتانیا، ایرلند نماینده یک گروه فرهنگی بزرگ در شهر هستند.
سهولت حمل و نقل شهر تورنتو حمل و نقل تورنتو خدمات مترو، تراموا و اتوبوس را در داخل شهر ارائه می دهد. کرایه حمل و نقل 3 دلار کانادا است. در حالی که گذر روزانه 11 دلار کانادا هزینه دارد، گذرنامه مترو 133.75 دلار کانادا هزینه دارد.
امنیت شهر تورنتو تورنتو از نظر شاخص ایمنی در رتبه 81 قرار دارد. در حالی که جرایمی مانند کلاهبرداری و جیب بری در شهر بسیار کم است، باید مراقب کلاهبرداری‌های آنلاین باشید.
فرصتهای شغلی شهر تورنتو این شهر فرصت های شغلی نسبتا خوبی را برای دانشجویان فراهم می کند.
دیدگاه دانشجویان از شهر تورنتو تورنتو به عنوان بزرگترین شهر کانادا با جمعیت 3 میلیون نفر، تعداد دانشجویان بیشتری را نسبت به سایر شهرهای کانادا جذب می کند. دانشجویان تورنتو را غنی از فرهنگ می دانند. آنها علاوه بر دسترسی به آموزش، فرصت های شغلی زیادی برای حفظ خود دارند.
هزینه ماهانه زندگی در شهر تورنتو اجاره آپارتمان (1 خوابه) – 2000دلار کانادا

سه وعده غذا – 75 CAD

حمل و نقل – 103 CAD

شهر دانشجویی اتاوا Ottawa

طبق نظرسنجی های QS، اتاوا یکی از بهترین شهرهای دانشجو پسند جهان است که محیط دانشجویی پویا، فعال و متنوعی دارد. این شهر به دلیل ورزش‌های زمستانی مانند اسکی و اسکیت مشهور است. اگر به دنبال شغل در کانادا هستید، اتاوا بهترین شهر کانادا برای کار است. عواملی که اتاوا را به یکی از پسندترین شهرهای دانشجویی کانادا تبدیل می کند در زیر آورده شده است.

عواملی که اتاوا را به یکی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل تبدیل می‌کند

پارامتر‌ها ویژگی‌ها و خصوصیات
تنوع شهر اتاوا تنوع فرهنگی اتاوا آن را به مرکز جهانی کانادا تبدیل کرده است.

حدود 53 درصد از مهاجران از آسیا و خاورمیانه هستند. 17 درصد از مهاجران از آفریقا و 15 درصد از اروپا هستند.

زبان هایی مانند ایتالیایی، اسپانیایی، آلمانی، چینی و عربی در این شهر صحبت می شود.

سهولت حمل و نقل شهر اتاوا اتاوا خدمات حمل و نقل بسیار خوبی را به شهروندان خود ارائه می دهد. اتوبوس‌هایی با مسیرهای ثابت، اتوبوس‌های سریع با ترانزیت با فرکانس بالا و یک سیستم حمل‌ونقل ریلی سبک که به عنوان شاتل عمل می‌کند وجود دارد. تمهیدات خاصی مانند خدمات Para Transpo برای افراد معلول وجود دارد.
امنیت شهر اتاوا اتاوا یکی از امن ترین شهرهای کانادا است. نرخ جرم و جنایت در اتاوا بسیار پایین است.
فرصتهای شغلی شهر اتاوا اتاوا دارای بزرگترین پارک فناوری و گره اشتغال فدرال در کانادا است که 566000 شغل را به دانشجویان خود ارائه می دهد.

طبق گزارش Statcan، اتاوا در سال 2018 شاهد یک مرحله ثابت از نرخ اشتغال 64.6٪ بوده است.

دیدگاه دانشجویان از شهر اتاوا پارک فناوری اطلاعات IT Park دانشجویان بین المللی بیشتری را به خصوص برای رشته علوم کامپیوتر جذب می کند، زیرا سیلیکون ولی کانادا به چنین افراد حرفه‌ای برای کار نیاز دارد. آنها اتاوا را غنی و پذیرنده می دانند.
هزینه ماهانه زندگی در شهر اتاوا اجاره آپارتمان (1 خوابه) – 1120 دلار کانادا

سه وعده غذا – 70 CAD

حمل و نقل – 103 CAD

شهر دانشجویی کبک Quebec

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

استان کبک، استانی فرانسوی زبان، به خاطر معماری و احساس اروپایی‌اش معروف است. این شهر بسیار پر جنب و جوش است که جشنواره های زیادی را جشن می گیرد. بزرگترین جشنواره کارناوال زمستانی است که در طی آن بسیاری از ورزش های زمستانی برگزار می شود. همچنین ارزان ترین شهر کانادا برای دانشجویان بین المللی است. در ادامه به برخی از عواملی که شهر کبک را به یکی از دانشجویان پسندترین شهرهای کانادا تبدیل می کند اشاره شده است.

عواملی که کبک را به یکی از بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل تبدیل می‌کند

پارامتر‌ها ویژگی‌ها و خصوصیات
تنوع شهر کبک شهر کبک بعد از مونترال دومین منطقه شهری بزرگ است. 88 درصد از دانشجویان در شهر کبک به زبان فرانسوی صحبت می کنند.
سهولت حمل و نقل شهر کبک حمل و نقل عمومی یک وسیله حمل و نقل بسیار توصیه شده است. روزانه 350000 نفر در این شهر تردد می کنند. شهر کبک نیز دوچرخه‌پسند است و مسیر دوچرخه‌سواری بیش از 170 کیلومتر دارد.

روش‌های مختلف حمل و نقل در شهر کبک – اتومبیل، اتوبوس (3 دلار کانادا)، تاکسی (1.70 دلار کانادا در هر 0.6 مایل)، دوچرخه، کشتی

امنیت شهر کبک شهر کبک یک منطقه بسیار امن است. مردم بسیار لیبرال هستند و به ندرت تظاهرات گسترده یا خشونت عمومی در شهر رخ می دهد.
فرصتهای شغلی شهر کبک نرخ بیکاری در این شهر در بین تمام شهرهای کانادا کمترین میزان است. هیچ کمبود شغلی وجود ندارد و دانشجویان فرصت های شغلی زیادی پیدا می کنند.
دیدگاه دانشجویان از شهر کبک به گفته دانشجویان، شهر کبک آموزش عالی ارائه می دهد که بسیار مقرون به صرفه و در دسترس است. دانشگاه ها مجهز به آزمایشگاه، زمین های ورزشی و سالن های نمایش هستند.
هزینه ماهانه زندگی در شهر کبک اجاره آپارتمان (1 خوابه) – 525 تا 700 دلار کانادا

سه وعده غذا – 60 CAD

حمل و نقل – 87 CAD

سخن پایانی

هر شهر در کانادا ویژگی های منحصر به فرد خود را دارد که آن را از سایر شهرها متمایز می کند. مونترال به دلیل دانشگاه‌های کانادا شناخته شده است، ونکوور به خاطر شکوهش مشهور است، اتاوا به دلیل فرصت‌های شغلی پرسود شناخته شده است و شهر کبک به دلیل مقرون به صرفه بودن شهرت دارد. هر دانشجو منحصر به فرد است و نیازهای آنها نیز منحصر به فرد است. بنابراین دانشجویانی که مایل به تحصیل در کانادا و مهاجرت به آنجا هستند باید به دقت در مورد نیازها، اهداف و آرزوهای آینده خود فکر کنند و تصمیم بگیرند که کدام شهر بهترین شهر برای آنها خواهد بود.

بهترین شهرهای کانادا برای تحصیل

در همین راستا می‌توانید با مشاوران موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری برای مشاوره و راهنمایی تماس بگیرید. هدف موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری (MMCF) کمک به متقاضیان و حمایت آن‌ها در رسیدن به اهداف تحصیلی و مهاجرتی و شغلی است. مجموعه ما خدمات مختلفی را در کانادا ارائه می‌دهد. تیم متخصص مجموعه مهرآیین مخبری  به شما در بدست آوردن اهداف مهاجرتی تان در کانادا کمک خواهد کرد. خدمات خود را به ارائه مشاوره جامع اختصاص داده‌ایم. خدمات ما در زمینه بررسی جامع اولیه، مشاوره در مورد الزامات مورد نیاز، انتخاب رشته در دانشگاه مورد نظر، مراحل درخواست و دریافت پذیرش، کمک به تسهیل فرایند ویزا، همراه شما خواهد بود.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا