دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
انتخاب شهر مونترال یا ونکوور برای زندگی در کشور کانادا؟

انتخاب شهر مونترال یا ونکوور برای زندگی در کشور کانادا

آخرین بروزرسانی: 27 تیر 1402

مهاجرت بزرگ‌ترین تصمیمی است که فرد در طول زندگی خود می‌گیرد و برای آن تلاش می‌کند. انتخاب مقصد مهاجرتی نیز باید کاملا آگاهانه و هوشمنددانه صورت بگیرد. نه تنها انتخاب کشور مقصد بلکه انتخاب شهری که می‌خواهید در آن زندگی و کار کنید نیز اهمیت دارد. مهاجرت به کانادا انتخاب بسیاری از مهاجران در سراسر جهان است و در این مقاله به طور اختصاصی به موضوع انتخاب شهر مونترال یا ونکوور برای زندگی در کشور کانادا؟ پرداخته شده است.

فهرست مطالب:

تفاوت‌های کلیدی مونترال و ونکوور

مونترال و ونکوور از شهرهای بزرگ کانادا و البته از منحصر به فردترین و متنوع ترین شهرهای این کشور هستند. اگر به فکر مهاجرت به کانادا هستید و در انتخاب شهر مونترال یا ونکوور برای زندگی بین دو راهی گیر افتاده‌اید، در ادامه همراه ما بمانید. موارد بسیار زیادی وجود دارد که پیش از مهاجرت و زندگی در این دو شهر بایستی بدانید. این دو شهر به لحاظ هزینه زندگی، آب و هوا و فرهنگ تفاوت‌های بسیاری دارند.

بیشتر بخوانید: خواندن مقاله تحصیل در مونترال و تحصیل در ونکوور برای شما مفید است.

شهر مونترال که از لحاظ تاریخی به عنوان یک شهر مهمانی و جشن با جمعیت فرهنگی متنوع شناخته می‌شود، یکی از منحصر به فردترین شهرهای جهان است. این شهر به زیبایی تمامی فرهنگ‌ها و هویت‌ها را در خود جای داده است. می‌توان گفت که شهر مونترال دروازه جغرافیایی برای ورور به سایر نقاط کانادا است.

انتخاب شهر مونترال یا ونکوور برای زندگی در کشور کانادا؟

مونترال با زیر ساخت‌های قوی‌ای که دارد به سرعت در حال مدرنیزه شدن و رشد است. هزینه‌های زندگی در شهر مونترال مقرون به صرفه است، اما با رشد مناطق شهری و رفتن به سمت توسعه و مدرن‌تر شدن هزینه‌ها روند افزایشی به خود گرفته‌اند.

اما کیفیت زندگی در شهر مونترال همچنان بالاست که آن را به یکی از جذاب‌ترین مکان‌ها برای زندگی در کانادا تبدیل کرده است. شهر ونکوور شاید مثل مونترال قدمت و پیشینه تاریخی چندانی نداشته باشد، اما مطمئناً جذابیت خاص خود را دارد. ونکوور که به عنوان بهشتی برای دوستداران طبیعت و نوآوران شناخته می‌شود، تنوع بسیاری دارد.

شهر ونکوور را اینطور می‌توان توصیف نمود که دارای یک مرکز شهر شلوغ و مدرن و حومه‌های شهر آرام با طبیعتی زیباست. جالب است بدانید ونکوور علاوه بر اینکه مکانی فوق‌العاده برای تشکیل خانواده است، مشاغل پردرآمد فراوانی نیز دارد. در واقع همه چیز در  ونکوور مهیاست تا شما رویاهای زندگی شخصی و کاری را محقق کنید.

بیشتر بخوانید: شناخت تمام استان‌ها و شهرهای کانادا برای شما جذاب خواهد بود.

اما این نکته را هم باید بدانید که هزینه‌های زندگی در این شهر اندکی بالاست. در واقع بایستی بگوییم که در بین تمام شهرهای کانادا، ونکوور بالاترین نرخ هزینه‌ها را دارد. اما اگر تمکن مالی خوبی دارید، مزیت‌های زندگی در این شهر بی‌شمار است.

 مقایسه هزینه‌های زندگی و متوسط حقوق در مونترال و ونکوور

شاخصه‌های زیادی برای بیان میانگین درآمد ساکنین این دو شهر و مقایسه آن با وجود دارد. به طور کلی در رابطه با شهر مونترال نسبت به شهر ونکوور می‌توان گفت که میزان مالیات‌ها بالاتر، هزینه‌های روزمره و اجاره خانه تا حدودی پایین و متوسط درآمد فردی کمی پایین‌تر است. یا به عبارتی دیگر ونکوور دارای میانگین هزینه زندگی بسیار بالاتر، متوسط درآمد کمی بالاتر و مالیات بر درآمد نسبتاً کمتری است.

پس متوجه شده‌اید که تا چه اندازه موضوع انتخاب شهر مونترال یا ونکوور برای زندگی در کشور کانادا؟ چقدر اهمیت دارد.

مقایسه هزینه زندگی و متوسط ​​حقوق در مونترال

متوسط ​​درآمد سالانه برای زندگی راحت در مونترال حدود 40000 دلار است. تقریبا حقوق پایه از 35000 دلار شروع می‌شود. که با کسب پوزیشن‌های شغلی بهتر بیش از 66000 دلار در سال نیز می‌توانید کسب درآمد کنید.

در چند سال گذشته هزینه‌های زندگی در مونترال و البته هزینه اجاره آپارتمان‌ها به طور قابل توجهی افزایش یافته است. متوسط هزینه‌های ماهانه اجاره در مونترال در حال حاضر افزایش یافته است و ماهانه بین 1500 تا 2000 دلار بسته به محله و تعداد اتاق خواب‌ها مورد نیاز است.

از آنجایی که نرخ مالیات در این شهر بالاست، باید برنامه و بودجه مالی تعیین شده‌ای برای تامین هزینه‌های روزانه داشته باشید. در این شهر هم رستوران‌ها و فروشگاه‌های مقرون به صرفه و هم کالاهای لوکس گران وجود دارد.

بیشتر خانواده‌‌ها شهر مونترال را به دلیل هزینه‌های کم مراقبت از کودکان، تعداد زیاد مدارس دولتی با کیفیت و پارک‌های عمومی مشهور جهانی مکان مناسب و جذابی می‌دانند. همچنین 12 موسسه آموزش عالی نیز در این شهر وجود دارد که می‌توانید برای ادامه تحصیل اقدام کنید.

بیشتر بخوانید: مطالعه مقاله دانشگاه مونترال برای شما مفید خواهد بود.

مقایسه هزینه زندگی و متوسط حقوق در ونکوور

با وجود اینکه هزینه‌های زندگی در ونکوور بیشتر است اما متوسط حقوق در آن بسیار بالاتر است. متوسط ​​درآمد سالانه در ونکوور از حدود 67000 دلار در سال شروع می‌شود و در پوزیشن‌های شغلی بالاتر به 115000 دلار و حتی بیشتر می‌رسد.

اگر قصد اجاره آپارتمان در ونکوور را دارید، اجاره بها به 3700 دلار در ماه می‌رسد. قیمت خانه به طور متوسط ​​حدود 1261100 دلار است. باید بگوییم که این موضوع حقیقت دارد که ونکوور به لحاظ قیمت مسکن گران‌ترین شهر کانادا است. و استراتوسفر نیز یکی از محله‌های شیک برای زندگی است.

با وجود اینکه شهروندان نرخ مالیات کمتری نسبت به سایر استان‌های کانادا پرداخت می‌کنند، اما میانگین حقوق بالاتر خود گویای این مطلب است که برای خرید‌‌ها و هزینه‌های روزانهه بایستی هزینه بیشتری بپردازید. ونکوور به اندازه مونترال شهر دانشجویی نیست و تنها 8 دانشگاه دولتی در آن وجود دارد که آموزش‌های بسیار با کیفیتی در سطح جهانی ارائه می‌دهند.

بیشتر بیاموزید: خواندن مقاله دانشگاه‌های ونکوور برای شما سودمند است.

مقایسه آب و هوا مونترال و ونکوور

آب و هوای مونترال و ونکوور تفاوت چندانی ندارند. علیرغم وجود کوه‌های راکی ​​مشرف به شهر، ونکوور در زمستان نسبت به مونترال به میزان قابل توجهی کمتر برفی و سرد است. در طول ماه‌های زمستان، دمای ونکوور کمی بالاتر از صفر است. البته در کوه‌ها هوا سردتر و برفی‌تر است، اما در مرکز شهر ونکوور با یک ژاکت پشمی و یک جفت دستکش خوب احساس راحتی خواهید داشت.

انتخاب شهر مونترال یا ونکوور برای زندگی در کشور کانادا؟

زندگی در مونترال کمی متفاوت‌تر است. زندگی در مونترال که به خاطر زمستان‌های سرد و برفی شدیدش مشهور است، به طور متوسط نسبت به ونکوور حدود 10 درجه سردتر است و تقریباً دو برابر آن برفی است.

اما تابستان‌های مونترال به خاطر زیبایی‌شان نیز شهرت خاصی دارد. مونترال روزهای آفتابی زیادی داشته و دمای هوا در بیشتر روزها به بالای 30 درجه می‌رسد. بسیاری می گویند که مونترال شهر افراط و تفریط است و اختلاف زیادی بین تابستان و زمستان آن وجود دارد.

اما جالب است بدانید که ونکوور در تابستان بسیار بارانی و ابری است. صادقانه بگوییم که وقتی در ونکوور زندگی می‌کنید، زیاد متوجه تفاوت فصل‌ها نخواهید شد. پوشیدن کت بارانی در تابستان معمولی است. اما روزهای آفتابی نادر تابستانی و سواحل زیبای شهر شما را شگفت‌زده خواهد نمود.

تفاوت‌های فرهنگی و زبانی: انتخاب شهر مونترال یا ونکوور برای زندگی در کشور کانادا؟

از نظر فرهنگی و زبانی مونترال و ونکوور تفاوت‌های چشمگیری ندارند. از نظر زبان مونترال یک شهر فرانسوی زبان است به این معنی که بیشتر تابلوهای خیابان، نقشه‌های مترو، ساختمان‌های دولتی و نام مغازه‌ها به زبان فرانسوی هستند. اسناد دولتی مانند قراردادهای املاک، گواهی تولد، اسناد مراقبت های بهداشتی و موارد دیگر عمدتاً به زبان فرانسوی نیز خواهند بود، اما اسناد انگلیسی در صورت درخواست در دسترس است.

با این حال آنچه در مورد مونترال جالب است این است که اکثریت قریب به اتفاق جمعیت به زبان های فرانسوی و انگلیسی یعنی هر دو زبان مسلط هستند. به عبارتی دیگر شنیدن زبان‌های مختلف هنگام راه رفتن در خیابان یا استفاده از وسایل نقلیه عمومی غیر معمول نیست.

از نظر فرهنگی مونترال محل زندگی بسیاری از جوامع مختلف است. مونترال با داشتن بزرگترین جوامع یهودی، یونانی، ایتالیایی، عربی، هائیتی، آمریکای لاتین، فرانکوفون و آفریقایی کانادا، به طور گسترده به عنوان پایتخت فرهنگی این کشور در نظر گرفته می شود.

در ونکوور انگلیسی پرمخاطب‌ترین زبان است و تمام تابلوهای خیابان، نقشه های مترو و اسناد دولتی به زبان انگلیسی خواهند بود. زبان فرانسه نیز در صورت درخواست در مراکز دولتی موجود است. کانتونی و ماندارین دو زبان دیگری هستند که بیشتر توسط مردم شهر صحبت می‌شوند.

ونکوور خانه بزرگترین جامعه آسیای جنوب شرقی است که بیشترین تعداد مهاجران چینی، کره‌ای و فیلیپینی را در این کشور دارد. به لطف این هجوم مهاجرت ونکوور با تعداد زیادی رستوران مشهور جهانی و جشنواره‌های فرهنگی آسیایی که می‌توانید از آنها لذت ببرید، تأثیر فرهنگی زیادی از این جوامع برداشته است.

سخن پایانی

با توجه به سیاست‌های مهاجرتی کانادا، این کشور مقصد مهاجرتی بسیاری در تمام دنیاست. دانستن تفاوت‌های دو تا از شهر‌های بزرگ کانادا یعنی ونکوور و مونترال در بسیاری از مسائل که مهم‌ترین آن‌ها برآورد بودجه مالی برای پوشش‌ هزینه‌های شخص است، بسیار حائز اهمیت است.

موسسه مهاجرتی خانم دکتر مهرآیین مخبری نیز در تلاش است تا با ارائه مشاوره‌های تخصصی مطابق با شرایط هر فرد در تصمیم‌گیری‌های شما نقش مثبتی ایفا نماید. شما می‌توانید به صورت مستقیم با ما تماس بگیرید و یا اینکه فرم مشاوره رایگان ما را پر کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا