دسته‌بندی مطالب

آخرین مطالب

لوگو قوتر

موسسه مهاجرتی دکتر مهرآیین مخبری

لوکیشن

آدرس

تهران، خیابان ولیعصر، روبروی پارک ملت، برج سایه،  طبقه ۹، واحد ۲

درخواست مشاوره

"*" indicates required fields

نام و نام خانوادگی*
مهاجرت به کانادا - اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند

اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند

آخرین بروزرسانی: 27 تیر 1402

یکی از روش‌های مهاجرتی و اخذ اقامتی که این روزها بسیار سر زبان‌‌ افتاده اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند است. طبق سیاست‌های مهاجرتی دولت کانادا، اگر فرزند خود را در داخل خاک این کشور به دنیا آورید، او شهروند کانادا محسوب می‌شود. حتی افراد معروف و سلبریتی‌هایی را می‌شناسید که از این مزیت استفاده می‌کنند تا اقامت کانادا را بگیرند. در ادامه همراه ما باشید تا این موضوع را بیشتر بررسی کنیم.

آیا اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند امکان‌پذیر است؟

بله والدین می‌توانند از طریق تولد فرزند خود در خاک کانادا، اقامت این کشور را به دست آورند. طبق قوانین مهاجرتی و شهروندی کانادا هم فرقی نمی‌کند که تابعیت والدین چه باشد. خب این یک فرصت عالی برای ما ایرانی‌ها محسوب می‌شود تا از این طریق اقامت کانادا را بگیریم. کشوری که بارها و بارها درباره مزیت زندگی در کانادا، فرصت‌های تحصیلی و کاری آن را بررسی نموده‌ایم.

واقعا نمی‌شود از فرصت شهروند کانادا شدن و اینکه فرزند ما پاسپورت یکی از بهترین کشورهای دنیا را داشته باشد، چشم‌پوشی کرد. جالب است بدانید که فرزند شما حتی اگر در این کشور زندگی نکند مشمول تمام مزایای شهروندی کانادا خواهد شد.

البته لازم به ذکر است که که این شهروندی به فرزند تعلق می‌گیرد و والدین مشمول این قانون نمی‌شوند. اما پدر و مادر از طریق روش‌های دیگر می‌توانند برای اخذ اقامت اقدام کنند.

مسئله اصلی اخذا ویزا و پذیرفته شدن درخواست ویزای زن باردار است. اینکه باردار باشید و بخواهید وارد خاک کانادا شوید، بایستی شرایط خاصی را برآورده کنید. در نهایت افسر اداره مهاجرت کانادا با بررسی تمام شرایط به درخواست ویزای شما موافقت خواهد نمود. یکی از این شرایط این است که زن باردار باید خود را بیمه کند و در تمام دوران بارداری خود از پوشش بیمه برخوردار باشد.

ثبت تولد فرزند و اخذ اقامت

حتما باید تولد فرزند خود را به ثبت برسانید. البته قوانین ثبت تولد نوزاد در هر یک از استان‌های کانادا متفاوت است، به همین دلیل توصیه می‌کنیم از موسسات مهاجرتی معتبر در این زمینه کمک بخواهید.

هزینه زایمان در کانادا چقدر است؟

در واقع پس از ثبت تولد فرزند و گرفتن شناسنامه برای او، رسما فرزند ما شهروند و تبعه کانادا محسوب می‌شود. که در نهایت می‌توانید برای دریافت پاسپورت کانادایی فرزند خود اقدام کنید. همانطور که در بالا اشاره نمودیم شما به عنوان والدین مشمول دریافت پاسپورت نمی‌شوید و باید از طریق روش‌های دیگر برای اخذ اقامت اقدام کنید.

مدارک مورد نیاز برای دریافت پاسپورت فرزند متولد شده در کانادا شامل گواهی تولد، شاهد تولد، دو قطعه عکس و فیش‌های پرداخت هزینه‌ها می‌باشد.

شرایط اخذ اقامت والدین از طریق فرزندان چیست؟

درسته که گفتیم والدین نمی‌توانند خودشان از طریق تولد فرزند اقامت بگیرند، اما آن‌ها می‌توانند از طریق برنامه اسپانسرشیپ فرزندشان برای اخذ اقامت کانادا اقدام کنند. در واقع طبق قانون زمانیکه فرزند شما به سن 18 سالگی می‌تواند از طریق برنامه اسپانسرشیپ برای اخذ اقامت والدین خود درخواست دهد.

اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند

شرایط زایمان زن باردار در کانادا چیست؟

جالب است بدانید که می‌توانید با ویزای توریستی نیز در کانادا زایمان کنید و و تولد فرزند خود را در این کشور ثبت کنید. شرایط و مراحل زایمان در کانادا چندان پیچیده نیست. بعد از اینکه با ویزای توریستی به کانادا سفر کردید و با زایمان در یکی از بیمارستان‌های کانادا و دریافت مدارکی نظیر گواهی تولد می‌توانید برای فرزند خود پاسپورت کانادایی بگیرید.

همچنین لازم به ذکر است که سفیران و کارمندان سایر کشورها که اقامت موقت در کانادا دارند از این قاعده مستثنی هستند و مشمول این قانون نمی‌شوند.

مزیت‌های اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند چیست؟

بی دلیل نیست که بیشتر افراد دوست دارند فرزند خود را کانادا به دنیا آورند تا او شهروند کانادا شود و از تمامی مزایا و حقوق شهروندی کانادا برخوردار گردد. فرزند شما با تبعه کانادا شدن حق استفاده از خدمات درمانی رایگان، امکان تحصیل در موسسات آموزش عالی معتبر، برخورداری از امکانات رفاهی و از همه مهم‌تر فرزند شما با داشتن پاسپورت کانادا می‌تواند بدون ویزا به بسیاری از کشورهای جهان سفر کند.

هزینه زایمان در کانادا چقدر است؟

توصیه می‌شود که سفر خود به کانادا را به ماه‌های آخر بارداری نیندازید. چرا که هم به لحاظ پزشکی به علت مسافت طولانی ایران تا کانادا و هم به لحاظ قوانین ورود زن باردار به کانادا و اخذ ویزا دچار مشکل نشوید. توصیه می‌کنیم در همان ماه‌های ابتدای بارداری اقدامات لازم را انجام داده و اخذ ویزا را به تعویق نیندازید.

اگر زن باردار مشمول بیمه سلامت بین‌المللی باشد می‌تواند بدون هیچ هزینه‌ای در کانادا زایمان کند. در غیر این صورت باید تمامی هزینه‌ها را خود شخص متقبل شود. مانند هر جای دیگر هزینه زایمان بسته به اینکه طبیعی یا سزارین باشد و البته بسته به اینکه زایمان در بیمارستان دولتی یا خصوصی انجام شود،  متفاوت خواهد بود.

می‌توان گفت هزینه زایمان طبیعی در بیمارستان‌های دولتی ماکسیمم 1000 دلار و در بیمارستان‌های خصوصی تقریبا بین ۵۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰ دلار است. هزینه بصورت سزارین نیز در بیمارستان‌های دولتی ماکسیمم 1000 دلار و در بیمارستان‌های خصوصی تقریبا ۱۰۰۰۰ الی ۱۵۰۰۰ دلار می باشد. البته هزینه‌های قبل از زایمان مانند سونوگرافی و سایر معاینات و نیز هزینه‌های بعد از زایمان برای بررسی سلامت نوزاد نیز را باید به مجموع هزینه‌های زایمان اضافه کنید.

نکته مهم‌ دیگر این است که هزینه زایمان در بیمارستان‌ استان‌های مختلف متغییر است. پیشنهاد می کنیم در این زمینه نیز از موسسات مهاجرتی معتبر کمک و مشاوره بخواهید تا بتوانید به خوبی هزینه‌های خود را مدیریت کنید.

سخن پایانی

در مجموع با مشورت موسسات مهاجرتی معتبر فرصت اخذ اقامت کانادا از طریق تولد فرزند را از دست ندهید. چرا که پاسپورت کانادا بسیار ارزشمند بوده و فرزند شما فرصت تحصیل و کار در یکی از بهترین کشورهای دنیا را خواهد داشت. با یک تصمیم‌گیری درست و اقدام به موقع می‌توانید به اهداف مهاجرتی خود برسید. موسسه مهاجرتی مهرآیین مخبری در تلاش است تا مطابق با شرایط هر شخص مشاوره‌های تخصصی ارائه دهید. پس با بصورتی تلفنی یا پر کردن فرم مشاوره رایگان در ارتباط باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط

پیمایش به بالا